Tuesday, August 12, 2008

"SLAMAT BERSIDANG"

Cukup bulan ni genap la aku sepenggal (2 tahun) dalam pentadbiran Kesatuan Pekerja-pekerja kat opis aku ni...atau lebih mudah n lebih org paham UNION.... nak kongsi skit pasal Kesatuan Pekerja ni....satu gabungan anggota dr kumpulan sokongan 1 n 2 di dalam skim perkhidmatan kerajaan...aku mewakili kumpulan perkeranian n pentadbiran memandangkan aku hanya kereni cabok kat opis dan sepanjang sepenggal bersama banyak benda yg aku blaja dlm kesatuan ni...kerana ianya tak sama dengan persatuan..maklum la kami ni kan puak pembangkang n mmg ada sejarah sape yg ada dlm jawatankuasa kesatuan seringkali di "mark" hehe..tak pe ah, niat aku cuma nak blaja cara berpesatuan n menambahkan skit ilmu didada...kat opis aku hubungan majikan dgn kesatuan amatlah baik...cuma mgkn sesekali akan ada skit perbalahan n percakaran dalaman...tu biasak ar...kami menegur dan membantu kebajikan ahli dan tempiasnya yg bukan ahli pon akan merasa gak!!! hehe....


tanggal 14/08/2008 (khamis) kami akan mengadakan Mesyuarat Agung Dwi tahunan bagi memilih n melantik jawatankuasa yg akan mengerakkan sepenggal yg mendatang (2008-2010)... kat bawah ni aku tepek skit gambo disebalik perjalanan mesyuarat agung tu...bkn senang dr setat notis mesyuarat....penamaam calon...edaran borang undian sulit hingga ke hari mesyuarat....mmg satu kerja dan pergerakan yg sgt2 menyulitkan bagi aku yg mmg tak penah terlibat ngan sume ni...mmg tabek spring la aku kat setiausaha yg ada skrg ni....sbb kerja2 bg mesyuart banyak digerak kan oleh setiausaha....

itu org yg tgh dok tonggeng itu tong le setiausaha nye...yg melambak kat bawh tu sume borang penamaan calon
2 org juruaudit yg mengaudit akauan kesatuan sepanjang sepenggal ni....dan mereka2 ni le yg akan mengesahkan sume borang penamaan calon tu btul or tak....
deretan bakul2 yg akan menempatkan borang penamaan calon yg dah siap disahkan benar utk dipertandingkan mengikut jawatan dan kumpulan yg mewakili jwatankuasa tersebut....ayat sgt poyo!!!
ini la ropenye borang penamaan calon yg aku maksudkan tu......"undi lah sya" calon no.2 tu haha smpt bekempen tu...
p/s : Pada aku sape je pon yg terpilih merupakan calon pilihan ahli utk membantu mereka membawa sebarang masalah yg dorang hadapi...tapi ahli2 ni pon masalah yg nak dibawa tu bepada2 le..yg logik n masuk dek akal le....

1 comment:

r33n adnan said...

aku pasti undi ko zai.. aku dah ahli tau...huahaha